8AM – 17PM

Consumentenrecht

Je nieuw gekochte laptop start niet meer op. De versnellingsbak van je auto gaat kapot drie maanden na aankoop bij een autodealer. Het lukt je maar niet om je geld terug te krijgen van de verkoper. Dit zijn enkele voorbeelden van vervelende alledaagse situaties, waar wij daadkrachtig voor jou kunnen optreden als je niet uitkomt met de wederpartij. Consumenten zijn in de regel ‘de zwakkere partij’ bij het sluiten van een overeenkomst. Het consumentenrecht beschermt consumenten als je een product van een professionele verkoper koopt. 

Wij kunnen jouw rechtspositie bepalen en beoordelen of je recht hebt om je geld terug te krijgen, een schadevergoeding hoort te krijgen of van de verkoper een nieuw product dient te krijgen. Wij nemen je stapsgewijs mee in het proces:

  • Eerst volgt een kosteloos intakegesprek
  • Wij bepalen jouw rechtspositie
  • Wij schrijven de wederpartij (verkoper) aan
  • Wij treden namens jou in onderhandeling met de wederpartij
  • Komen wij er niet uit? Dan kunnen we namens jou procederen bij de rechtbank of in sommige gevallen bij de Geschillencommissie
  • Wij nemen de uitspraak met jou door in begrijpelijke taal en bespreken de eventuele vervolgstappen